ועידת ישראל לעסקים ה- 6 מודיעין 21/12/13

לקראת קיום הועידה לעסקים הקטנים מחר יום ה' באולמי "הבריאה", יוצא שוב יו"ר איגוד העסקים במודיעין והסביבה, מר דרור אטרי בקריאה לראש הממשלה לא לשכוח אותם.

מגזר העסקים הקטנים והבינוניים מהווה תשתית כלכלית של מדינת ישראל,הרגולציה הופכת את ישראל למדינה שלא יהיה טוב לעשות בה עסקים ,אנחנו צריכים להבטיח את המשך צמיחת המגזר העסקי. ועל כן החלטנו זו השנה השביעית להעלות על סדר היום הציבורי את החשיבות בקידום העסקים הקטנים והבינוניים במסגרת וועידת העסקים היום"

כך אמר יו"ר איגוד העסקים מודיעין והשפלה וחבר נשיאות הארגוניים העסקיים דרור אטרי לקראת וועידת ישראל לעסקים קטנים ובינוניים אותה מקדם זו השנה השביעית איגוד העסקים מודיעין והשפלה.

חשוב להבין כי  מרבית העסקים החדשים בישראל הם עסקים קטנים. מדובר ביזמים פרטיים המשקיעים את הונם האישי ואת כל חסכונותיהם בפתיחת עסק חדש וביצירת מקומות עבודה. אותם יזמים לא מקבלים דבר מהמדינה, זאת תוך סיכון חסכונותיהם והונם האישי. הם מקדישים זמן יקר לקבלת רישיון עסק, מתעסקים עם רשויות המס והם נדרשים להגיש דו"ח מקוון למע"מ.

לצערי,המדינה לא עושה די ולא רואה לנגד עיניה את טובתה של קבוצה זו הבונה את הכלכלה הישראלית.

DROR1

יש להכיר במס הוצאות בבית קפה

חברים,אני מתגורר בעיר מודיעין המהווה חתך מייצג של העסקים הקטנים והבינוניים בישראל ובה 1500 עסקים קטנים .מודיעין שהיא ללא ספק עיר איכותית בעלת פוטנציאל עיסקי רחב. אני מגדיר אותה כ"סיליקון ואלי" של ישראל מהווה מודל מייצג למגזר זה .

 בשנת 2002 הייתה לי הזכות להקים את איגוד העסקים בעיר , שרובם עסקים קטנים הפועלים מהבית או מבית הקפה. אני חושב שאם בכוונתנו לסייע לעסקים אלה ברמה הפרקטית ולא במלל ריק, יש לפעול כצעד ראשוני להכרה בהוצאות בתי קפה כמוכרות תביעותינו

1. תמורה מלאה לביטוח הלאומי ורשת ביטחון סוציאלי זהה לזו של שכירים:
א. מתן דמי אבטלה לעצמאי שנאלץ לסגור את העסק תמורת רבע אחוז נוסף בלבד.
ב. מתן דמי לידה מלאים לכל עצמאית לפי שכרה בשלושת החודשים האחרונים שלפני הלידה או לפי שומת המס של השנה הקודמת.
ג. הגנה מלאה על עצמאים היוצאים למילואים במקרה של אובדן הכנסות הנובע מהשירות הצבאי.

לחלופין: הפיכת הביטוח הלאומי לביטוח רשות,או הקמת קרן שתרכז את הנושא, כדי שנוכל לבטח את עצמנו בביטוחים פרטיים שייתנו לנו הגנה אמיתית בשעת מצוקה.

2. איסור גורף ומוחלט על תשלום במתכונת של יותר משוטף+30 בכל המגזר הציבורי.
3. העברת חוק המשתתף החופשי המקנה לפרילנסרים עצמאים שעובדים במתכונת של שכירים זכויות דומות לאלה של שכירים שיש להם יחסי עובד-מעביד (הצעת החוק:www.shelly.org.il/node/2566).

4. קבלת הפסיקות של בית המשפט העליון בדבר הכרה בהוצאות טיפול בילדים, לימודים ואש"ל, וביטול החקיקה הנגדית שנחקקה בתגובה להן.

5. סיוע במימוש הזכות לימי מחלה (של העצמאי/ת ושל ילדיו/ה), ימי חופשה וימי הבראה.

אלה חברים מקצת הנושאים איתם מתמודד בעל העסק,אנחנו תורמים רבות לפיתוחה וכלכלתה של מדינתנו,ולצערנו עם השנים מעמד העסקים הקטנים והבינוניים נשחק.

מדי שנה מוענק לעסקים הקטנים והבינוניים 80 הלוואות בהיקף של 150 אלף דולר !

בישראל, מוקדשים רק 0.05 אחוז מהתקציב לטובת טיפוח העסקים. הממשלה חייבת להבין כי קיים הצורך בגיבוש רשות ממשלתית אחת, אשר תרכז את כל משרדי הממשלה העוסקים בנושא, תחת קורת גג אחת !

URISHERF

העסקים במודיעין:

חברות וחברים,כתושב מודיעין, וכמי שהיה לו החזון לקדם את המסחר בעיר, אני שמח לראות כיצד איגוד העסקים במודיעין מתפתח, פעיל, חזק ומשפיע.

כל זה, הודות לחברים רבים, אנשי הקהילה העסקית במודיעין, שהתאגדו סביב רעיון משותף, ואינטרסים משותפים, שהעלו את הצורך בהקמתו של איגוד העסקים מודיעין.

כמי שאמון על ייצוגם, קידומם ופיתוחם של העסקים הקטנים והבינוניים בעיר מודיעין, אני רואה התפתחות גדולה כגוף מאורגן ומשפיע,  על אף הקשיים שבדרך.

בימים אלה, אתם רואים תחילתו של תהליך, בו ארגון מוביל את המגזר העסקי, ומקדם שיתוף עם עוגנים ארציים ברמה המקומית. אני שמח מאד לראות כאן את הנוכחים המקדמים איתנו פעילות נרחבת לטובת מגזר העסקים הקטנים והבינוניים.

החיבור שנוצר עם לשכת עורכי הדין ת"א מהווה אפשרות פרנסה לכ- 600 עורכי דין המתגוררים בעיר, ומונע זליגת מוחות ממנה.

חיבור נוסף, הנותן לבעלי העסקים את היכולת לקבל בעיר ייעוץ כלכלי, אישי ועסקי מטעם מט"י ירושלים, בראשות אורי שרף, מנכ"ל מט"י ירושלים.  חיבורים אלה, חשובים ביותר עבור בעלי העסקים בעיר וכן עבור העוסקים במלאכה, ומהווים נדבך נוסף בהבאת העוגנים הארציים לתוך האיגוד.

איגוד העסקים מודיעין, בשיתוף עם שותפיו הארציים, יעניק לחבריו כלים מקצועיים להתמודדות היומיומית של העסק ולהפריה עסקית וסל שירותים ייחודיים לחברי האיגוד.

אני יודע  ומרגיש, כי לאיגוד העסקים מודיעין, יש נוכחות בעיר

הוועידה שלשמה נתכנסנו כאן היום, היא רק תחילתו של תהליך תיקון האפליה נגד המגזר העסקי.

במהלך היום, תינתן לכם אורחי היקרים, לשמוע, לדעת ולהבין כי היום יש לכם בית חם במודיעין וללמוד מקרוב מה עושה הממשלה ארגונים הכלכלים במשק למעננו.

תודה,ונשתמע בוועידה הבאה!!!

מקור :  http://www.mcity.co.il/index.php?id=48561